woensdag 24 oktober 2018

Kerstkaartjes geknutsel

Hallo allemaal,

vandaag een berichtje over kerstkaartjes knutselen. Vorig jaar is het me gelukt om 27 zelfgemaakte kerstkaartjes te versturen.
Ik stuur ongeveer 55 kerstkaarten. Dus voor de helft waren het zelfgemaakte kaarten.
Voor dit jaar wil ik kijken of het me lukt om er 50 te maken.
Het liefst maak ik ze zo persoonlijk mogelijk. Ik gebruik dan iemands favoriete dier, kleur of thema, maar dat lukt niet altijd. Vooral als je er 50 moet maken!

Dit jaar ga ik proberen wat meer dezelfde kaarten te maken.

Ik heb er nu 5 af, hieronder een overzichtje van de kaartjes.

nummer 1

Simpel tekstkaartje. Ik ga deze nog een paar keer maken, maar ik moet eerst een nieuwe groene stempelkussen kopen. De bovenste merry is gedaan met Olympia Green van Versafine maar lijkt wel zwart. Ook wil ik de tekst iets anders stempelen. Er volgen dus nog een paar van deze kaarten.

nummer 2

nummer 3
Nummer 2 en 3 zijn ongeveer op dezelfde manier gemaakt. Voor beide heb ik een tag-stans gebruikt. De stempels heb ik ingekleurd met Copics. Dat gaat me steeds beter af.  Ik vind deze ook wel goed gelukt. Waarschijnlijk maak ik er nog wel een paar op deze manier.

nummer 4

nummer 5
Dit zijn de laatste 2 die ik in de afgelopen dagen gemaakt heb. De stempels en setting vind ik wel leuk maar ik ben nog niet tevreden over mijn waterverf kunsten! Dat vergt nog wel wat oefening. Gelukkig vind ik het wel leuk om te doen.

Volgende week ben ik een paar dagen vrij en dan kan ik lekker verder met kerstkaartjes maken.

Tot de volgende keer!








1 opmerking: