woensdag 30 mei 2018

Aankopen Mei

Hallo allemaal,

Jullie hebben nog een SAL berichtje tegoed! Aanstaande zaterdag volgt daarover een uitgebreide post.

Dit keer weer een blogje over mijn maandelijkse aankopen. 
Deze maand is er natuurlijk weer een deel van de Prickly but cute SAL beschikbaar gekomen. Helaas ben ik weinig online geweest en ben ik er nog niet aan toe gekomen dat deel aan te schaffen. 
Sowieso heb ik weinig reguliere hobby dingetjes gekocht.....maar wat heb ik dan wel gekocht?


Dochter jarig

Mijn dochter was deze maand jarig, en omdat ze nooit weet wat ze wil, hebben we afgesproken dat ik een leuk bedrag naar haar overmaak. Daar koopt ze dan wat leuks voor. Dat kan ik jullie dus niet laten zien.


Manlief

We hadden deze maand samen een weekje vrij. Manlief heeft een 3D-printer  maar die werkt niet zo goed. Eigenlijk wil hij dus een andere. Na wat gezoek op internet kwam hij tot de conclusie dat hij de Craftbot plus wilde. Nu waren we toch een weekje thuis en ik weet nooit wat ik hem voor zijn verjaardag moet geven, dus besloot ik de printer te kopen. (alvast voor zijn verjaardag in augustus).


De printer werkt naar behoren en manlief is er blij mee. De onderdelen die je op de foto ziet zijn voor de andere printer, want hij gaat natuurlijk proberen of hij die ook nog aan de praat krijgt.

De printers staan in een kast in onze hobbyruimte. Ik zal een keer een rondleiding geven. 


Koken

Naast het knutselen, borduren, lezen en gamen houd ik ook van koken. Ik wil al langere tijd gietijzeren koekenpannen, maar kon geen goede vinden. Totdat ik Kookpunt ontdekte. Wat een prachtige pannen hebben ze daar!

Ik heb een set gekocht van een koekenpan en hapjes pan die op elkaar passen. Zo kun je ze ook samen gebruiken om te stoven en te sudderen. Omdat ze helemaal van gietijzer zijn kunnen ze ook in de oven en op de BBQ.
Ze zijn wel ontzettende zwaar.





Het kleine pannetje heb ik gekocht om een eitje ofzo in te bakken. Hij valt alleen wat kleiner uit dan ik gedacht had. Geen probleem, er passen makkelijk 2 eitjes in.



Nou dat was het wel weer. Voor volgende maand staan er weer reguliere hobby spulletjes op de agenda!

Tot de volgende keer.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten