maandag 19 maart 2018

Klein konijntje

Hallo allemaal,

Terwijl ik op de stofjes en kleurtjes zat te wachten voor de Prickly but cute SAL, ben ik begonnen aan een nieuw klein werkje.
Een lief klein konijntje. Het borduurwerkje is klein genoeg om op een kaartje te passen maar misschien maak ik er wel een paastakhangertje van.



Het valt me op dat bij deze kleine werkjes vaak lastige steekjes zoals drie-kwart kruissteekjes en Franse knoopjes worden gebruikt. Dat maakt het een stuk minder leuk om te doen. Vooral op Aida vind ik dat soort steekjes een ramp!
Gelukkig is deze bijna af en slinkt mijn voorraad kleine werkjes snel, zodat ik me op de SAL en de grote projecten kan richten. De SAL bestaat straks na het maken van de rand en titel uit allemaal kleine borduurwerkjes, dus een soort van reeks kleine projectjes. Ik heb inmiddels de eerste 8 al binnen dus voorlopig kan ik aan de slag.

Deze week staat voor vanavond en donderdagavond de SAL in de planning en voor dinsdagavond het konijntje. Aan Mario heb ik niet veel gewerkt. Van het weekend was ik vooral moe (gedoe op werk) en gingen we naar mijn schoonmoeder. En vandaag moest ik een halve dag werken en was ik "s middags te moe om nog iets op te pakken. Ik moest me er echt toe zetten om dit blogje te plaatsen. 
Nu nog even een uurtje suffen met de poezen en dan een rondje met het hondje en eten maken.
En vanavond dan dus misschien met de SAL op de bank.

Tot de volgende keer!













3 opmerkingen:

  1. vind het leuk om af en toe een klein werkje tussendoor te nemen. veel geluk met de moeilijke steken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap dat ook nooit met kleine pakketjes en dan aida. Al die 3/4 steekjes en franse knoopjes etc. Ongelovelijk. Maar ja waarschijnlijk zo veel mogelijk details op zo'n klein stukje stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk wel dat al die moeilijke steekjes nodig zullen zijn om het werk zoveel mogelijk detail te geven, speciaal omdat het dus kleine werkjes zijn. Grote stukken hebben dat niet nodig. Maar het maakt het wel mooier. En aida werkt wel wat eigenwijs wat dat betreft, maar wel te doen.

    BeantwoordenVerwijderen