woensdag 12 november 2014

Kerststal week 1

In de Cross Stitcher van november zag ik dit leuke kerststalletje




Ik vond het zo leuk dat ik op zoek ging naar het blad voor het patroon. In heel Leiden was het blad niet te krijgen, dus mijn speurtocht zette ik op internet verder. Genoeg sites waar je een abonnement op het blad kunt nemen maar niet een los deel. De enige site waar je het blad los kon kopen had het niet meer......

Dus een oproepje op Facebook en op een een forum waar ik vaak kom. Daar waren wel mensen die ook op zoek wilde gaan. En ja! De zoon van een vriendin uit Amsterdam heeft het blad gevonden, de volgende dag lag het blad bij mij in de brievenbus. 

Ik ging meteen kijken of ik alle spullen in huis heb....het moet eigenlijk op lichtblauw evenweave of op lichtblauw aida 14 count, dat heb ik niet. Ik heb wel een heleboel witte aida 14 count dus daar maak ik de popjes op. Ook nog even in mijn dmc kleurtjes kijken of ik alle kleuren heb, en het is ongelooflijk maar waar......ik heb 283 verschillende dmc kleuren en van de 12 benodigde kleuren kom ik er 6 te kort....

Kleurtjes heb ik bijbesteld maar ik kon niet wachten en ben gewoon begonnen.



Na een weekje tussen de Escher en de Yoshi's door borduren ben ik nu zo ver....




Zou het lukken om het nog voor de Kerst af te krijgen???










9 opmerkingen:

  1. wow wat gaaf, nu vind ik het jammer dat ik geen abbo meer heb

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk projectje, ik ben erg benieuwd hoe je de afwerking gaat doen, want dat vind ik altijd erg spannend! Dus ik zou het leuk vinden als daar veel foto's van komen.

    En natuurlijk heb je niet de juiste DMC kleurtjes, dat is toch ALTIJD zo :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk!
    Tuurlijk krijg je dit voor kerst af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tuurlijk ga je dat afkrijgen. Enne.... heel belangrijk: katproof! 😸

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk zo'n geborduurde Kerststal.
    Is het mogelijk om het patroon van je te krijgen?

    Groet,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon staat in de Cross Stitcher van november. Als je die niet kunt vinden wil ik wel een kopie van het patroon naar je mailen.

      Verwijderen
    2. Heb geprobeerd om het tijdschrift nog via de boekhandelaar te krijgen. Nee niet gelukt.
      Fijn dat je me aanbied om een kopie van het patroon te mailen. Hier wil ik mijn e-mail adres niet neerzetten.
      Hoe kan ik je mailen?

      Groet,
      Tineke.

      Verwijderen
    3. Stuur maar een mailtje naar me: 24aug1972@gmail.com

      Verwijderen