donderdag 31 juli 2014

Escher - gestart!

Ik ben begonnen met de Escher. Ik borduur met één draadje op Aida 20 count.

de eerste grijze steekjes



Ik dacht dat het verschil met Aida 18 count wel mee zou vallen..... niet dus! Deze kan ik niet, met ondertussen een filmpje of serie, op de bank doen.

Gelukkig heb ik de Yoshis nog voor het bank hangen...en genoeg tijd om de Escher af te krijgen.

Het eerste blok heb ik af, 150 steekjes verder in 10 verschillende kleuren.


150 steekjes

Bij de stukken met zoveel confetti blijf ik in kleine blokjes werken. Het is nogal een gepriegel en de kleuren lijken erg veel op elkaar. Daarom lijkt het me handiger om in kleine blokken te werken.

totaalplaatje

Normaal doe ik wat grotere borduurwerken in een borduurring maar voor de Escher heb ik een Q-snap aangeschaft.Ik moet er nog erg aan wennen want de Q-snap is dikker dan een borduurring.


Wordt vervolgd!


3 opmerkingen:

  1. hoe teken jij je blokken? op de draad? met wat? benieuw naar alle info hierover heyt ziet er erg spannend maar vooral makkelijk uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marion,
      Ik teken mijn blokken inderdaad op de stof, met een speciale stof markeerpen. De inkt lost op in water, het vervaagt ook als je de stof wat vaker in je handen hebt. De pen is bij diverse handwerkwinkels te koop.

      Verwijderen
  2. Wow, chapeau!
    Ik bewonder je moed, idd zeker geen werk om tijdens het tv-kijken te doen.
    Ik denk wel dat het resultaat magnifiek gaat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen